فروش و عرضه مستقیم پیاز زعفران 09159643869 ونهال زرشک از پایتخت طلای سرخ قاینات

فروش و توزیع پیاز زعفران 09159643869 ، نهال زرشک قرمز بدون دانه ، نهال عناب ، فروش و توزیع مستقیم زرشک و زعفران

فروش و توزیع پیاز زعفران 09159643869 ، نهال زرشک قرمز بدون دانه ، نهال عناب ، فروش و توزیع مستقیم زرشک و زعفران

فروش و عرضه مستقیم پیاز زعفران 09159643869 ونهال زرشک از پایتخت طلای سرخ قاینات

به نام خالق زعفران
در این وبلاگ کلیه مطالب مربوط به کاشت ، داشت ، یرداشت و فرآوری زعفران ، زرشک و عناب به صورت کاملا تخصصی و علمی به کمک کارشناسان مربوطه برای شما علاقه مندان درج خواهد شد .
یکی دیگر از اهداف بنده جهت ایجاد این وبلاگ فروش مستقیم زعفران ، زرشک و عناب از دست کشاورز به خریداران خواهد بود. کلیه محصولات از کیفیت و سلامت مطلوبی برخوردار خواهند بود.
تلفن تماس جهت ثبت سفارش : همراه 3869 964 0915 ، دفتر فروش 9440 3249 056

طبقه بندی موضوعی

۶ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

 زرشک درمانی


یکی از عوارض فشارخون بالا افزایش ایجاد پا درد و کمر درد است


با مصرف زرشک از بالا رفتن فشارخون جلوگیری کنیم زرشک



۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۲۰:۳۷
مرتضی قاسمی


  الف- استفاده از برگ و میوه زرشک 

میوه زرشک طبیعتی سرد و خشک دارد و در طب سنتی مقوی کبد و قلب ، صفرابر، مسکن حرارت معده و بند آورنده ی سیلان خون بواسیر است ، همچنین از خونریزی مزمن جلوگیری می کند . در مورد اشخاص سرد مزاج  اگر آن را مخلوط با داروهای گرم مانند سنبل الطیب بخورند برای تقویت و رفع انسداد کبد بسیار نافع است.

🍃از برگ زرشک به تنهایی یا مخلوط با داروهای  مناسب  برای زخم روده ها  و نیز رفع اسهال های ناشی  از ضعف امعاء و احشای داخل شکم استفاده می شود . در مغولستان زرشک را برای خارج کردن رطوبت و بند آوردن خونریزی و برای بیماریهایی  با ترشحات مخاطی به کار می برند.

 همچنین برای میوه ی زرشک خاصیت منقبض کننده  عروق قائل هم بوده و بربرین (ترکیب دارویی موجود در زرشک )را به عنوان مقوی معده و ضد استفراغهای دوره ی بارداری توصیه کرده اند . 

🍃جویدن برگ زرشک نیز باعث سفتی لثه ها می شود.

🍃برگ زرشک به عنوان قابض و در درمان عوارض ناشی ا ز فقدان ویتانین C نیز به کار می رود.

 برای درمان اسهال مزمن پانزده تا سی گرم  برگ خشک درختچه زرشک را در نیم لیتر آب سرد ریخته ، می جوشانند. سپس آن را صاف کرده با عسل شیرین می کنند و هر روز بین غذاهای اصلی سه بار و هر بار یک فنجان از آن را می نوشند . همچنین برگ زرشک در دیسانتری مزمن ، آب آوردن انساج و در اسکوربوت استفاده می شده است.


در کتاب « قانون طب » ابن سینا از خواص درمانی اش نوع داروی مخلوط گیاهی تحت عنوان قرص زرشک یاد شده است .

قرصهای زرشک دارای ترکیبات متفاوتی می باشد ؛ به عنوان مثال یک نسخه از قرص زرشک شامل :«  افشره زرشک چهار در هم ، بذر خیار،مصطکی و تباشیر هر یک دو درهم ، لاک و راوند چینی هر کدام یک درهم ، گل محمدی دوازده درهم ، زعفران یک درهم ، سنبل ، افشره مشکانیه ، شیرین بیان و ترنگبین هر یک دو درهم ، می باشد » این ترکیب برای درمان تب شدید ، آماس کبد همچنین درعلاج تشنگی شدید بسیار خوب ومفید است . انواع قرصهای زرشک در علاج سرفه ، تب و یرقان ، ورم معده و ورم کبد نیز مفید است . 

 همین طور ابن سینا ضماد زرشک را برای دمل و جوش گرم مفید دانسته است .


در کتاب «تحفه ی مومن» هم ، زرشک به عنوان مسکن حرارت معده ، جگر و غلیان خون ، مقوی جگر سرد و سایر احشاء و شفابخش اسهالی که از سردی جگر و ضعف جگر و احشاء باشد نام برده و ضماد زرشک رادع اورام حاره شمرده است . شربت زرشک هم درمان بخش اثر سموم قتاله و گزیدن افعی همچنین رفع خفقان و غثیان است.

در کتاب «قانون» ابن سینا آمده است که برگ زرشک برای رقیق کردن خون و جهت تقویت هاضمه  با زعفران تجویز می شود . با آب افسنطین هم جهت درمان بزرگی کبد و سختی ادرار توصیه شده است . در درمان تنگی نفس و غش بکار می رود و غم و غصه و بی اشتهایی را از بین می برد . دانه های آن نیز به تنهایی یا مخلوط با ادویه جهت زخم معده و دل درد و اسهال تجویز شده است. 

از زرشک همچنین در درمان قولنج کبدی ، یرقان و سیروز کبدی استفاده می شود.


در «طب الشفاء» آمده است زرشک مشهّی ، قاطع صفرا ، مسکّن تشنگی و مقوی کبد است . ریشه اش تب بر می باشد.

در طب سنتّی ایران از زرشک برای رفع خارش و سایر عوارض پوستی استفاده می شود ، همچنین به صورت دم کرده برای خوشبو کردن نفس و به عنوان تصفیه کننده ی خون مصرف می شود. میوه ی زرشک برای درمان تیفوس ، درد قفسه ی سینه و به عنوان داروی ضد مالاریا ، دیورتیک و خلط آور مصرف می شود.

 میوه ی زرشک دارای مقادیر زیادی ویتامین  C است که میزان آن از لیموترش بیشتر می باشد و به همین دلیل در درمان بیماری اسکوربوت مصرف دارد.

برای معالجه ی آسم و آنژیم گلودرد 10 گرم پودر میوه زرشک خشک را در یک دسی لیتر آب تا دو ساعت خیس کرده ، بعد آن را به مدت یک دقیقه می جوشانند ، سپس هر روز 4-3 بار و هر بار نیم فنجان از آن نوشیده می شود .

 میوه زرشک به عنوان قابض و ضد عفونت در تب های عفونی کاربرد دارد.

عصاره و شربت میوه زرشک برای امراض ریوی و کبدی ، سنگ کیسه ی صفرا و اسهالی که در اثر التهاب و ضعف کبد رخ می دهد ، استعمال می شود.

روسها از زرشک برای رفع التهاب خونریزی رحمی ، خونریزی ، تنشهای شدید ، اختلالات کیسه ی صفراوی و برای افزایش صفرا استفاده می کرده اند.

از میوه ی زرشک برای رهایی از خارش جرب ، و دیگر ضایعات پوستی می توان استفاده کرد . برای خوشبو کردن دهان و افزایش سلامت عمومی بدن می توان میوه ی زرشک را جوید.

به خانمهایی که دوره ی یائسگی آنها نزدیک است و آنها که اختلالات رحمی دارند توصیه می شود از خوردن زرشک غفلت نکنند. 

زرشک همچنین برای سرطانها یا غده های کبدی ، گردن و معده و بزرگ شدن کبد مورد استفاده قرار می گیرد.

ب- استفاده از پوست ساقه و ریشه ی زرشک

پوست ریشه ی درختچه ی زرشک را در کتب طب سنتی « ارتمیس » و به عربی « عود الریح » گویند.

 پوست بیخ زرشک «آربیخ» هم نامیده می شود. 

از نظر طبیعت گرم و خشک است و در عین حال در آن نیروی سردی و قابضه وجود دارد . مدر بوده و شربت آن تلخ است . دم کرده ی آن مقوی کبدهای سرد می باشد. پوست ریشه و ساقه زرشک را پیشتر در پزشکی مخصوصا از زمان جالیلوس ، دیوسکورید ، پلینی دانشمندان یونان و روم باستان به عنوان مقوی و اشتها آور مصرف می کردند همچنین به عنوان صفرا بر و مسهل نیز مورد استفاده است.

زمان برداشت قسمتهای مورد استفاده گیاه بسیار اهمیت دارد زیرا اندام مورد نظر بایستی حاوی بالاترین میزان مواد موثره باشد . معمولا پوست ساقه ها را در بهار ، پوست ریشه ها را در پاییز ، و میوه ها را هنگام رسیدن کامل لینی  در شهریور و مهر جمع آوری می کنند. 

جوشانده ی پوست خشک ریشه ی گیاه زرشک همراه با عسل برای رفع سنگ کلیه و مثانه سودمند است . برای معالجه ی کسانی که با تریاک مسموم شده اند معمولا از جوشانده ی ریشه ی درختچه ی زرشک استفاده می شود به دلیل خواص شبه مرفین آن و برای ترک اعتیاد نیز کاربرد دارد .

همچنین برای دفع سنگ کلیه و معالجه ی یرقان و سنگ کیسه ی صفرا مفید می باشد.

 برای تهیه ی جوشانده ی پوست ریشه ی زرشک ، 20-25 گرم پوست خشک ریشه را پانزده دقیقه در یک لیتر آب خیس کرده و بعد ظرف محتوی آن را روی شعله می گزارند تا بجو شد . سپس آن را صاف کرده ، با عسل شیرین می کنند و هر روز سه فنجان از آن را می نوشند.

در منطقه ی فریمان و تربت جام در خراسان ، ریشه ی زرد زرشک دانه دار را جوشانده  و عصاره ی غلیظ شده را به صورت خمیری به نام « موم لایی » در می آورند و در بیماری های گوارشی و نیز ماساژ برای تسکین درد کو بیدگی اعضاء به کار می رود.

در اطراف مشهد و در رویشگاه های زرشک در کوههای هزار مسجد نیز ریشه های این گیاه را در اواخر پاییز از خاک خارج کرده پس از شستشو ، خرد می کنند و بعد از چند بار جوشانیدن « موم لایی » به دست می آید که آن را خشک می نمایند . موم لایی در عطاریها برای دردهای عضلانی ، درد استخوان ، ترک اعتیاد و غش تجویز می گردد که مقدار کمی از آن را در آب حل می نمایند. 

در روستاها نیز از موم لایی برای دفع کرم روده دامهای ضعیف و لاغر بویژه گاوها استفاده می شود.

یک نوع دیگر درخت زرشک در کو ههای ایران می روید که در سمنان به آن «وج ور» می گویند . قطران چوب درخت آن بهترین دارو برای معالجه ی امراض پوستی است و برای این کار یک طرف چوب تازه آن را آتش می زنند وآب و قطراتی را که از طرف دیگر چوب می چکد گرفته و روی پوست می مالند . 

پوست ریشه ی درختچه ی زرشک دارای خاصیت مسهلی و باز کننده ی مجرای کبد و کیسه ی صفرا می با شد . برای رفع بحران کبد ، 25 گرم پوست خشک ریشه ی این گیاه را در نیم لیتر آب سرد به مدت نیم ساعت خیس کرده می جوشانند آنگاه پس از صاف کردن شیرین می کنند و بعد از هر غذا یک فنجان می نوشند . این جوشانده علاوه بر اثر مفیدی که در روی ناراحتیهای کبدی دارد یرقان و سنگ کیسه ی صفرا را بر طرف می سازد زیرا عمل کبد را مرتب کرده و صفرا را به خارج دفع می نماید . این جوشانده روی کلیه ها نیز موثر بوده ، شن و سنگ کلیه را از بین می برد.

در آمریکا و اروپا پیش از این از پوست ساقه و پوست ریشه ی زرشک به عنوان ضد عفونی کننده ، قابض ، درمان یرقان ، مسهل ، تب بر ، درمان دل درد و داروی ضد استفراغ  و داروی نیرو بخش تلخ استفاده می شده است . گلها و پوست ساقه هم به عنوان دارویی برای درمان روماتیسم به کار می رفته است. 

در داروهای سنتی کشور رومانی از پوست ریشه و ساقه ی زرشک در درمان هپاتیت و بیماریهای کلیوی استفاده می شده است . گیاهان دارویی حاوی بربرین ، در طی یک دوره ی هزار ساله در چین و هند نیز به طور عمده به عنوان داروی ضد اسهال مصرف می شده اند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ آذر ۹۶ ، ۲۰:۲۵
مرتضی قاسمی

یکی ازبزرگترین گروه های درختچه های خاردارهمیشه سبز خزان دار، زرشکها هستند که به دلیل استفاده های زیاد ومصارف متعدد ازقبیل مصارف خوراکی میوه ی نوع بی دانه زرشک، استفاده های وسیع وروبه رشد ازخواص دارویی اندام مختلف اقسام دانه دارخودرو، برای درمان یا جلوگیری ازبسیاری ازبیماریها درعلم پزشکی ویا استفاده ازارقام زینتی واصلاح شده ی آن درزیباسازی فضای سبزشهرها وگسترش اینگونه فضاها، ازاهمیت فوق العاده ای برخوردارهستند.


🔻دربسیاری ازکشورهای جهان که رویشگاه انواع زرشک می باشند، اززرشک بیشتربه عنوان یک گیاه دارویی وزینتی استفاده می گردد، اما درایران ازنوع بی دانه ی آن و به صورت یک میوه ی خشک وبیشتربه عنوان یک چاشنی غذایی استفاده می شود. 


🔻برای جلوگیری ازفرسایش دامنه های شیب دار وحفاظت خاک اکثراً درمناطق کوهستانی کشورعزیزمان ازانواع دانه دارزرشک به عنوان یکی ازاجزای پوشش سبزطبیعی استفاده می شود. دردنیایی امروزه به سرمی بریم که درآن روزبه روز برآلودگی های زیست محیطی، کاربرد بی رویه سموم آفت کش ومصرف بی حد واندازه داروهای شیمیایی افزوده می شود وعوارض همه ی اینها گسترش بیماری ها واختلالات کبدی می باشد. اگرخواص دارویی درختچه زرشک را در درمان موثراختلالات کبدی درنظربگیریم، شایسته وسزاواراست که ازتولید انبوه وگسترده ی این محصول بومی ایران استقبال کنیم.


فروش نهال زرشک قرمز بدون دانه خوراکی

09159643869

مهندس قاسمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۶ ، ۲۰:۳۱
مرتضی قاسمی

1-افرادی که غلظت خون بالا دارند.

2-افرادی که موهایشان نازک است.

3-افرادی که زیاد سیگار می کشن.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۶ ، ۱۳:۱۱
مرتضی قاسمی

روش کاشت متداول (کشت در ته جوی) درخچه زرشک در استان خراسان جنوبی با توجه به کمبود و شوری آب.


جهت خرید نهال زرشک با شماره زیر تماس بگیرید 

09159643869

مهندس قاسمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۶ ، ۱۲:۵۶
مرتضی قاسمی

فروش وپخش نهال زرشک


فروش نهال زرشک خوراکی قرمز بدون دانه (پلویی) از پایتخت یاقوت سرخ قائنات

 ارسال به سراسر کشور 

با تاییدیه سازمان حفظ نباتات

مهندس قاسمی 

3869 964 0915

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۸ آذر ۹۶ ، ۱۰:۴۸
مرتضی قاسمی

ابزار وبمستر

کد حرفه ای قفل کردن کامل راست کلیک
فاتولز – جدیدترین ابزار رایگان وبمستر